2016-10-28 Gyvenamoji aplinka ir sveikata: kaip nesirgti visą žiemą?

2016-10-28 Gyvenamoji aplinka ir sveikata: kaip nesirgti visą žiemą?

IMG_9988
Įsibėgėjus rudeniui, padidėja rizika susirgti sezoninėmis ligomis – gripu, viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis ar virusinėmis žarnyno infekcijomis. Geriausia šių susirgimų prevencija – tinkamas pasirūpinimas savimi bei imuniteto stiprinimas. Prie sveiko gyvenimo nemažai prisideda ir gyvenamoji aplinka. Pateikiame penkias auksines taisykles, padėsiančias išvengti ligų:
IMG_9988

 

1. Mityba. Šaltuoju metų laiku imuniteto stiprinimas turėtų būti pagrindinis prioritetas. Organizmo atsparumą ligoms veikia mitybos įpročiai. Maitinantis riebiai, imunitetas silpnėja, todėl reikėtų maitintis pagal sveikos mitybos piramidę.
2. Vanduo. Žvarbiam vėjui pakeitus vasaros karščius, pamirštame apie reguliarų skysčių gėrimą. Per parą reiktų išgerti ne mažiau nei 1 litrą tyro vandens. Tai padaryti daug papraščiau, jei jį galite gerti tiesiai iš čiaupo. Naujiems gyvenamiesiems kvartalams dažnai tiekiamas geresnės kokybės vanduo, o kvartale „Smėliai“ jis atkeliauja iš atnaujintos Eigulių vandenvietės. Pasidomėkite, koks vanduo bėga iš jūsų čiaupo.Mitybos piramidė

3. Poilsis.

Imunitetą silpnina didelis užimtumas, poilsio trūkumas bei stresas. To išvengti galima kokybiškai pailsėjus toliau nuo namų. Pasivaikščiojimas miške, savaitgalio procedūros SPA ar išvyka į nuosavą būstą prie jūros ne tik padės atitrūkti nuo darbų ar rutinos, bet ir taps teigiamos energijos šaltiniu. Atokios ramybės oazės ypač paplitusios Šiaurės Europos šalyse, kurių gyventojai yra vieni laimingiausių pasaulyje. Lietuvoje tokiu principu yra išvystytas antrų būstų kvartalas „Apartamentai kopose“, suteikiantis kokybišką poilsį pajūryje, bet kuriuo metų laiku.

4. Sportas. Šaltuoju metų laiku taip pat reikėtų nepamiršti sporto. Aktyvaus judėjimo mėgėjams rekomenduojama bėgioti, išmėginti Šiaurietišką ėjimą. Jei sporto salės lankymas užima per daug laiko, mankštintis galima ir namuose ar šalia jų. Nemokami sporto aikštynai siūlo treniruoklius įvairioms raumenų grupėms. Tokių aikštynų paprastai galima rasti viešose vietose. „Nuova“ įmonių grupė rūpinasi gyventojų sveikata ir kvartale „Smėliai“ įrengė privačių treniruoklių aikštelę tiesiog kieme.

5. Higiena. Pasak Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) medikų, per nešvarias rankas plinta apie 80 proc. infekcinių ligų. Dėl netinkamų rankų plovimo įgūdžių padidėja rizika susirgti virusinėmis žarnyno infekcijomis, gripu, viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis. Karštu vandeniu ir muilu rankas reikia plauti ne tik grįžus iš lauko ar pasinaudojus tualetu, bet ir kaskart prieš valgį. Higienos įgūdžių mokykite savo vaikus. Pasirūpinkite savo ir savo šeimos sveikata.
Statybunaujienos.lt